فصل همدلی

مباحث خانواده ،تربیتی، روانشناسی و سبک زندگی

مباحث خانواده ،تربیتی، روانشناسی و سبک زندگی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

تخریب خانواده شیعه (قسمت اول)

يكشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۳۹ ق.ظ


 

 

مقدّمه

خداوند حکیم در قرآن کریم می فرماید:

«إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّیٰ یُغَیِّرُوا۟ مَا بِأَنفُسِهِمْ»

خداوند اوضاع هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر خودشان اوضاع خود را تغییر دهد

سوره رعد آیه 11

و نیز در جایی دیگر می فرماید:

«ظَهَرَ الْفَسَادُ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاسِ»

 

فساد و تباهی در خشکی و دریا پدیدار می شود به خاطر آنچه مردم انجام می دهند .

اکنون چه تباهی در هستی به وجود آمده؟ ما چه تغییری در سر نوشت خود ایجاد کرده ایم؟

مثلاً : سطح آب زیر زمینی در دو دهه ی اخیر در بعضی از مناطق بیش از 140 متر پایین رفته و اگر با این وضع پیش برویم در کمتر از یک دهه ی دیگر آب شیرین و قابل آشامیدن نداریم چه رسد به آب کشاورزی.

آفتها و بیماری های گیاهی سیر تصاعدی پیدا کردهاند و هر چه سموم تولیدی بیشتر می شوند به گردشان هم نمی رسند.

بیماری های جسمی انسان ها قبل از پیری و فرسودگی جسم آنها ، همه را به کام مرگ می کشد. بیماری های روانی و افسردگی و... هم نمی گذارد در همان چند روز زندگی ، روی خوش ببینند. باید یکسره بنالند و لذت نعمات الهی به کامشان تلختر از بلاهای الهی باشد. و اکنون آنچه از همه خطرناک تر است خطر از دست رفتن آبرو و حیثیّت خانواده ها در اجتماع است . چیزی که دیر یا زود دامن خیلی ها را خواهد گرفت و حداکثر تا یک دههی آینده ، تمام کسانی که به ارزش های الهی پشت کردند ، آن ها که نسبت به تربیت صحیح فرزندان خود بی تفاوت یا کم تفاوت اند و سرشان را مانند کبک زیر برف کرده ، جز اقتصاد وشکم و تجمل و خود نمایی به چیزی نمی اندیشند بزرگ ترین سرمایه الهی(تشیع) و انسانی یعنی آبروی خود و خانواده شان را خواهند باخت و نانشان را در خونشان خواهند زد.

شیعه در طول تایخ همواره در معرض تهاجم بوده اما بلاهای گذشته ، باد هایی بوده اند که فقط بی ریشه ها را می برده اند ولی طوفان سهمگین تهاجم فرهنگی امروز کم ریشه ها را هم از بیخ خواهد کند و خواهد برد. و فقط آنهایی می مانند که ریشه های عمیق دارند پس اکنون باید دین را با منطق عمیق و ریشه دار آموخت روش های قدیمی دیگر جواب نمی دهند.

ایرانی که یورش اسکندرمقدونی ، فتنه ی خانمان سوز مغول ، هجوم تیموریان ،سلطه ی استعمار و 8 سال جنگ تحمیلی در بیش از هزار کیلومتر مرز ، نتوانسته آن را از پا در آورد ، این بار در معرض شبیخونی است که اگر دیر بجنبد ، چیزی از فرهنگ و ارزشهای آن باقی نخواهد گذاشت و تاکنون بیشترین خسارت را به بدنه ی این سرزمین و این تمدن عظیم وارد ساخته است.

ایرانی های شیعه ایی که مغولان وحشی را به مرور آدم کرده اند و از آنها مسلمان وحتّی شیعه ساختند و حمله ی عظیم نظامی آنها را با دفاع فرهنگی خنثی ساختند ، به سمتی می روند که در تربیت نسل های بعدی خود به طرز عجیبی از پای در آیند.

ادامه دارد...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی